27 Mayıs 2014 Salı

Derya Baykal Örgü Bileklik Yapımı


Sevgili Derya Baykal'ın Sibel Yüksel ile birlikte programın Derya'lı fikirler bölümünde yapmış oldukları bileklikten yaptım ve naçizane elimden geldiğince yapım aşamalarını fotoğraflayarak sizlerle paylaştım...


İşte Malzemelerimiz:
Dikiş iğnesi
Yün iğnesi
Boncuk
3 farklı renkte yün
Tığ
Dikiş ipi
Düğme
Öncelikle 46 zincir çekiyoruz.Kendi bileğinizin genişliğine göre bu sayıyı ayarlayablirsiniz

Bu zincirin üzerine üçlü trabzan yapıyoruz


 Yukarıdaki resim deki noktaya düğmemizin boyutuna göre zincir çekiyoruz.Ben kendi düğmem için 6 zincir çektim.Sonra yuvarlak bir halka oluşturuyoruz aşağıdaki resimde ki gibi bir iliğimiz oluyor.

Daha sonra istediğimiz diğer renk ile başlıyoruz.Ben yeşili tercih ettim.
İlk deliğimize 5 adet 3'lü trabzan yapıyoruz.



5 adet trabzan yaptıktan sonra bir adet zincir çekip hemen yanındaki sıraya iki adet battı çıktı yapıyoruz.Ve bir adet zincir çekerek tekrar 5 adet olan 3'lü trabzanımızı yapıyoruz.Böylece dilimler elde ediyoruz
Bu modelden  bileklik yapılabildiği gibi aşağıdaki resmimizde görülen şekilde yuvarlayarak dekoratif amaçlı çiçekte oluşturabilirsiniz.





Aşağıda ki resmimizde görülen  3.renk ipimiz ile de bir şerit geçiyoruz.Bilekliğimize bir renk katmış oluyoruz.
Şeritimizi oluşturduktan sonra ilik yaptığımız yerin zıt tarafına düğmemizi dikiyoruz .Ben yün iğnesi kullanarak yaptım siz isterseniz dikiş iğnesi ile de yapabilirsiniz.



 Ben dilimleri inci boncuk ile süsledim aşağıdaki gibi dikerek.İster sade kullanın isterseniz sizde benim gibi süsleyebilirsiniz.İlla inci boncuk olucak değil herşey sizin zevkinize tarzınıza kalmış :)))

 VEEEE çok kısa sürede oluşan bilekliğimizin arkadan görünümü ile önden görünümü de bu şekilde oldu.


6 yorum:

  1. Çok güzel olmuş,becerebilirsem yeğenlerimden birine yaparım bayılırlar:) Elinize sağlık ,yaptıklarınıza teker teker yazamıycam hepsi çok güzelmiş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminim yapabilirsin cnm basit yapimi sen de takip ediyorum gayet marifetlisin yaparsin :) guzel yorumun icin tesekkur ederim

      Sil
  2. Ayy cok güzel ama ben bunu yapsam taş gibi bisi olur herhalde çünkü elim çok sıkı :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun oyle olmasi daha iyi daha guzel durur bilekte :-)

      Sil
  3. Bu tür bilekliklerden buypasa.com da görmüştüm. Bu bileklikler çok güzel hoş duruyorlardı. Bu bileklikler çok hoş ve güzel duruyorlar.

    YanıtlaSil
  4. KADIN VE CHARMLAR BÜTÜNLEŞİNCE ORTAYA ÇIKAN MUHTEŞEM ENERJİ

    Charm, çekicilik, cazibe, tılsım, sihir anlamını taşıyan bir kelimedir. Bileklik, kolye, küpe vb aksesuarlara monte edilen, mana veya anlam ifade eden semboller yada varlıkların küçültülerek takı haline getirilmesidir.

    Avrupa da 2000 li yıllardan itibaren, özellikle çekim yasası ve kuantum fiziği ortaya çıktıktan sonra başlayan farkındalıklar, kişiselleşme, öze dönüş akımı, büyük takı markalarını arayışa itmiş ve charm üretimini başlatmıştır.

    Thomas sabo gibi dünya çapındaki markalar, pandora gibi her saniyede bir ürün satan devlerin bu hale gelmelerindeki en büyük pay charm üretimi ve kadınların buna olan büyük ilgisidir.

    Sawarovski, tifany, chamila vb bütün markalar kadınların gittikçe artan talepleri karşısında devamlı yeni ürünler çıkararak pazardaki paylarını arttırmaya çalışmışlardır. Avrupadan sonra rusya, ukrayna vb bir çok ülke kadınları da bu takıyı keşfetmiş ve özellikle bileklik lere karşı büyük bir talep başlamıştır.

    Charm takı olarak muhteşem olmasının yanında, kadınların kendini, duygularını, isteklerini, farklılıklarını, kendi hikayelerini anlatma da kulladıkları bir alfabe olmuştur.

    Kelimeler gibi bir araya getirilen charmlar, sanki paragraflarıi kitaparı oluşturmuştur.

    Ayrıca semboller toplumsal olarak belli bir anlam taşıdıklarından dolayı, taşıyan da ve gören de o anlamı düşündürmüş olması sebebiyle enerjilerini arttırarak yayarlar ve çekim yasası sebebiylede aynı enerjiyi çekerek büyütürler.

    İşte bu sebepten dolayı charmlar aynı zamanda manevi anlam taşıyan, enerji çeken ve yayan birer tılsım olarak da kullanılmaya başlanmıştır.

    MJSTORE OLARAK BİZ İSE BUNLARA İLAVE OLARAK, ÖZELLİKLE DOĞAL TAŞLARIDA KULLANARAK SEMBOLLER, BURÇLAR, DOĞAL VE ŞİFALI TAŞLAR ÜÇLEMESİ İLE YAYILAN VE ÇEKİLEN ENERJİYİ DAHA POZİTİF VE YOĞUN HALE GETİRMEYİ PLANLAYARAK ÜRÜNLERİMİZİ TASARLAYARAK SİZLERE SUNDUK.

    BU CHARMLAR İÇİNDEN, SİZE EN UYGUNLARINI SEÇİP KENDİ KİŞİLİĞİNİZ VE İSTEKLERİNİZ DOĞRULTUSUNDA TAKILAR, BU DOĞRULTUDA ENERJİ ÇEMBERİ OLUŞTURMANIZ VE SÖK TAK ÖZELLİĞİ SAYESİNDE CHARM KOLEKSİYONUNUZDAN GÜNLÜK HAYATTA ANLIK DUYGULARINIZA GÖRE TEKRAR TEKRAR TASARLAYIP TAKILARINIZI DEĞİŞTİREEBİLMENİZİ SAĞLAYABİLMEYİ AMAÇLADIK.

    İYİ, MUTLU, BAŞARILI, ŞANSLI VE BOLLUK BEREKET İÇİNDE OLMANIZ DİLEĞİYLE.

    YanıtlaSil