14 Şubat 2016 Pazar

Anlatımlı Örgü Bere Yapımı



Sizlere kendinizin yapabileceği çok hoş bir bere tarifi paylaşıcam şimdi :) Örgü işini sizde benim gibi seviyorsanız şişlerinizi iplerinizi hazırlayın :)
Bu arada görselde kullandığım broşlar Atelye19'a ait.Geçtiğimiz günlerde düzenlediğim beyazbegonvil ile kahve molası etkinliğinde sponsorumuzdu :)




Şapkamızın yapımına 100 ilmek iki ters iki düz lastik örgü ile başladım ve 10 sıra lastik ördüm.Lastik kısmını ben sarı renk ile yaptım.Siz zevkinize göre uygulayabilirsiniz.

Ardından örneğimizin kalan kısmında düz örgü modelini uyguladım.Siyah renkli ipim ile 4 sıra ördüm.Ardından krem renkli ipimi örgüme dahil ettim.
1.Adım)5 ilmek siyah 1 ilmek krem 5 ilmek siyah 1 ilmek krem...Olacak şekilde sıra sonuna kadar ördüm.Arka kısımda yanlızca siyah ipim ile devam ettim fakat krem renkli ipimi de siyah renkli ip ile örgüme devam ederken ön sıraya doğru taşıdım.Krem renkli ipimi burada keser her sırada takarsam şapkamda çok fazla düğüm olacak ve ben bu şekilde bir durum oluşsun istemedim.

2.Adım) 4 sıra yanlızca siyah renkli ipim ile devam ettim.

3.Adım)Bir önce ki sırada 5 ilmek siyah bir ilmek krem yapmıştık.Şimdi 3 sıra siyah bir ilmek krem olacak şekilde sıra sonuna kadar örüyorum.

Şapkamın siyah kısmını hep bu şekilde örüyorum.1.2.3. adım sonra takrar 1.2.3. adım şeklinde...

Sapkam istediğim uzunluğa geldiğinde örgüme  sarı renkli ipim ile devam ettim.Bu  kısma geldiğimizde yaklaşık bir on sıra kadar sarı iple örüyorum ve artık kesme işlemine geçiyorum.

Kesme işlemi:

Kesme işleminde ben genelde kafama göre yapıyorum ve sonucunda da hep istediğim şekli alıyorum.Kesme işlemini hep örgünün ön yüzünde yapıyorum.

Kesmenin 1.sırası) iki ilmek ör bir ilmek kes...
Arkayı ters ör
Kesmenin2.sırası) iki ilmek ör bir ilmek kes...
Arkayı ters ör
Kesmenin3.sırası) bir ilmek ör bir ilmek kes
Arkayı ters ör
Kesmenin 4.sırası) bir ilmek ör bir ilmek kes
Arkayı ters ör
Kesmenin 5.sırası) Bu sıradan itibaren artik elimizde 6 ilmek kalana kadar her ilmekte kesme işlemini uyguluyorum.

Şapkamda 6 ilmek kaldığında ipimi şapkamı dikeceğim oranda kesiyorum ve hala örgüme bağlı olan ipe bir iğne geçirip bu ilmekleri iğneme aldırıyorum ve şapkamın sarı kısımını sarı renkli ipim ile ters kısımdan dikiyorum.
Şapkanın renk bölümlerine göre dikme aşamasında ip değiştirirseniz daha güzel sonuç elde edersiniz.


                                         İşte ben şapkamı bu şekilde yaptım :)

2 yorum: