14 Nisan 2016 Perşembe

Börülce Salatası Tarifi


Börülce salatasını pek bir severim.Geçtiğimiz günlerde misafirlerim için börülce salatası yapmıştım.Yapımı oldukça pratik bir ikram bana kalırsa.Artık günlerde patates salatası,kısır out! Börülce salatası İN !

Gelelim börülce salatamın malzemelerine
4 demet taze soğan
Bir avuç haşlanmış mısır
Dereotu
3 adet közlenmiş kırmızı biber
Yarım kilo börülce
Salatalık turşusu
Limon
Nar Ekşisi
Sumak
Tuz

Öncelikle börülceyi haşlıyoruz.Börülce haşlanırken fırına kırmızı kapya biberleri de közlenmesi için atıyoruz.Bunlar pişerken biz diğer malzemelerimizi doğrayabiliriz :)
Kapya biber közlendiğinde sıcakken üzerindeki kabuğu soyuyoruz (Aman ellere dikkat) ve doğruyoruz.
Haşlanan börülcemizin suyunu süzüyoruz ve yıkıyoruz.
Sonra tüm malzemeleri bir araya getirip karıştırıyoruz.İçerisine kendi damak tadımıza göre limon,nar ekşisi ,sumak ve tuz ekliyoruz

İşte yapımı çok kolay bir tarif size :)Hadi bakalım afiyet olsun ;)



11 yorum:

  1. Oldukça lezzetli görünüyor ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. börülceyi çok severim ama genelde tazesini yiyorum ben..

    YanıtlaSil
  3. Börülceye karşı bir önyargım var nedense :) isminden dolayı sanırım, tuhaf biraz.

    YanıtlaSil
  4. ohh mis ellerine sağlık. biz bunu sadece soğan ve limonla yapıyorduk böyle daha zengin olmuş gülşah.

    YanıtlaSil
  5. Çok severim bu salatayı hele kirmizi biber çok yakisiyor icine. Ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  6. Börülce salatısını daha önceden hiç yemedim, ancak tarifini bir çok sitede gördüm. Lezzetli olsa gerek :)
    Ellerine sağlık. Ve afiyetler olsun...

    YanıtlaSil
  7. Börülce salatasını severim ama benimkisi bordo tonlu oluyor. Mısırlar renk katmış.

    YanıtlaSil
  8. Börülceyle yapılan herşeye bayılırım..Ellerine sağlık canım çok iştah açıcı görünüyor :)

    YanıtlaSil
  9. Çok severim börülce salatasını:) Tarifi aldım elinize sağlık kesin nefis olmuştur.

    YanıtlaSil
  10. Çok hafif bir lezzet gibi. Eline saglik.

    YanıtlaSil
  11. Canım ellerine sağlık, ben de börülceyi çok severim :)

    YanıtlaSil